NEV-DAMA a.s.

  • Možnosti reklamace a spory

Možnosti reklamace a spory

Důležité informace

Vážení klienti,

Evropská unie, vedena snahou nejen chránit spotřebitele, ale také zvýšit důvěru v on-line transakce a podpořit jejich rozvoj, vloni přijala nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Nařízení je od 9. ledna 2016 přímo použitelné a právně závazné v celé EU.

Na základě nařízení byla na úrovni Unie vytvořena platforma pro řešení sporů on-line. Platformu provozuje Evropská komise. Jde o interaktivní internetovou stránku, kterou mohou využít spotřebitelé s bydlištěm v EU k mimosoudnímu řešení sporů ze smluv o koupi zboží či poskytnutí služeb uzavřených prostřednictvím internetu s obchodníky usazenými v EU. Nařízení se vztahuje rovněž na online uzavřenou smlouvu o zájezd, online nákup ubytování, letenek nebo jiné služby cestovního ruchu.

Platforma je dostupná na webové adrese http://ec.europa.eu/odr, je zdarma a existuje ve všech jazycích EU. Postup řešení sporů v jejím rámci by se dal velmi zjednodušeně shrnout následovně. Stěžovatel vyplní elektronický formulář stížnosti, připojí k němu dokumenty podporující jeho tvrzení a podá stížnost, která bude po zpracování platformou postoupena odpůrci. Poté se strany sporu dohodnou na subjektu mimosoudního řešení sporu, který by se měl případem zabývat. Jakmile k této dohodě dojde, podaná stížnost bude platformou vybranému subjektu zaslána. Stranami sporu zvolený subjekt mimosoudního řešení sporu si pak ověří, zda je k projednání věci kompetentní a pokud tomu tak bude, vydá ve věci své rozhodnutí.

×

Abychom Vám mohli spravovat Vaše oblíbené zájezdy je nutné se registrovat a nebo přihlásit

Nebo se můžete zaregistrovat Zapomněli jste přihlašovací údaje?