NEV-DAMA a.s.

Přepravní zařízení: 17

  • 11×

Sjezdové tratě: 24,3 km

  • 7 km
  • 13,5 km
  • 3,8 km

Běžecké tratě: 92 km

Snowpark:

Nadmořská výška:

702 - 1235 m n. m.

Lyžování ve Špindlerově Mlýně

  • po všech stránkách nejlepší lyžařské středisko v ČR, jediné srovnatelné se zahraniční konkurencí
  • na 25 km výborně preparovaných a plně uměle zasněžovaných sjezdovek
  • vynikající lyžařské podmínky zpravidla až do pozdních jarních měsíců
  • 16. 3. 2024 Světový pohár ve slopestylu na snowboardu mužů i žen
  • konečně začalo propojování Medvědína se Svatým Petrem
  • nesmírně rozsáhlá a v horách ČR obdoby nemající nabídka polyžařského vyžití
  • vyšší cenová hladina oproti ostatním českým a moravským skiareálům

Špindlerův Mlýn – jednoznačně nejlepší české lyžařské středisko pokračuje v rozmachu

Špindlerův Mlýn, to je po všech stránkách nejlepší české lyžařské středisko, jež jediné snese srovnání se zahraniční konkurencí. Nabízí na 25 km výborně preparovaných a plně uměle zasněžovaných sjezdovek všech stupňů náročnosti od turistických modrých až po sportovně laděné a často i nevídaně strmé černé tratě.

Díky dostatku sněhu a intenzivnímu umělému dosněžování zde panují vynikající lyžařské podmínky zpravidla až do pozdních jarních měsíců.

Svatý Petr, dějiště významných sportovních akcí FIS

Hlavním lyžařským lákadlem Špindlerova Mlýna je bezesporu skiareál Svatý Petr, dějiště významných sportovních akcí se sjezdovkou FIS – v minulé sezóně to byl Světový pohár žen v alpském lyžování 28. a 29. ledna 2023, v této sezóně to bude Audi Snowjam 16. 3. 2024, Světový pohár ve slopestylu na snowboardu mužů i žen

Podobně rozsáhlý Medvědín láká jižně orientovanými svahy a nejdelší lanovkou resortu. Menší, ale rovněž zajímavé skiareály Mísečky, Labská a Davidovy boudy jsou vhodné pro začátečníky, centrálně položený Krakonoš a Hromovka s nočním lyžováním nabízejí převážně červené sjezdovky, zatímco náročný a strmý Stoh téměř na konci údolí Dolského potoka je tou „nejčernější“ z místních černých pist.

Páteří skiareálu jsou vysokokapacitní rychlé sedačkové lanovky, jež významně zredukovaly někdejší nepříjemné fronty odstrašujících délek. Dokonale fungující skibusové propojení areálů zdarma a bezplatná parkoviště jsou v českých poměrech zatím stále spíše světlou výjimkou.

Miliardové propojení Medvědína a Svatého Petra se stává realitou

Lyžařské propojení hlavních skiareálů připravuje středisko skoro dvacet let. Špindlerův Mlýn letos investoval 300 milionů korun do dvou nových sjezdovek s umělým zasněžováním na Hromovce a Medvědíně. Začalo tím dlouho očekávané propojení Svatého Petra a Medvědína, které vyjde na více než miliardu korun. Středobodem první etapy propojení bude terminál nedaleko Labské přehrady se soustavou nových lanovek. Projekt počítá s brzkým (do 4 let) rozšířením současných 25 kilometrů sjezdovek na čtyřicet. Jedna spojovací kabinová lanovka povede z poloviny Medvědína k dopravnímu terminálu, odkud bude pokračovat nová šestisedačka do koruny sjezdovky Hromovka. Ve spolupráci s KRNAP se již částečně odlesňují koridory budoucích nových lanovek a sjezdovek.

V nadcházející zimní sezoně nabídne Špindl dvě rozšířené a dvě zcela nové sjezdovky na Hromovce a v Medvědíně. Dohromady měří 2 500 metrů a v budoucnu se ještě prodlouží.

Červená sjezdovka nazvaná Přehradní začíná u horní stanice Hromovky, v budoucnu povede až k plánovanému lanovkovému terminálu na parkovišti u Labské přehrady. Měří 1 500 metrů. Zhruba v polovině tratě se lyžaři napojí na stávající turistickou cestu, aby se pohodlně dostali zpátky k dolní stanici lanovky Hromovka.

Další nová, zhruba kilometr dlouhá sjezdovka Lesní se letošní zimu otevře na Medvědíně. Lyžaři na ni odbočí z červené sjezdovky. Nová sjezdovka Lesní vede kolem Bedřichova z Medvědína, v současnosti končí u křížení s Vodárenskou sjezdovkou. Po vybudování nových lanovek v budoucnu povede až k jejím dolním stanicím.

Skiareál zároveň před sezonou významně rozšířil nejvytíženější modrou sjezdovku ve Svatém Petru. Díky terénním úpravám užších částí a členitých zatáček je trať napřímenější a přehlednější.

Velkých změn doznala také Vodárenská sjezdovka, která dosud sloužila hlavně jako odjezdová cesta spojující Horní Mísečky s dolní stanicí Medvědína. Vytvořena byla dvakrát tak široká, v podstatě úplně nová plnohodnotná modrá sjezdovka s moderním technickým zasněžováním.

Nejlepší český snowpark Burton Snowpark Svatý Petr

Nejlepší český snowpark Burton Snowpark Svatý Petr najdete ve spodní části černé sjezdovky vedle tzv. malého hanku s U-rampou, řadou dvou skoků s dvěma odrazy, sérií překážek, boardercrossovou tratí, prostorem pro big air, popř. akrobatické lyžování. Kom toho freestylisté ocení i funtrack na Hromovce a menší snowpark na Horních Mísečkách.

Ve Svatém Petru sídlí i nejlepší a největší česká lyžařská i snowboardová škola neustále rozvíjející a zdokonalující své služby. Za zmínku stojí i široká nabídka prodejen, půjčoven a servisů kvalitního lyžařského a snowboardového vybavení.

Špindlerův Mlýn – český Aspen

Nesmírně rozsáhlá a v horských střediscích v ČR obdoby nemající je ve Špindlu nabídka polyžařského vyžití – od bobové a sáňkařské dráhy přes squash, tenis, až třeba po aquapark. O kvalitě tohoto českého top střediska svědčí i nebývalý zájem lyžařů ze západní a severní Evropy.

Špindlerův Mlýn také proslul jako místo setkávání českých celebrit, bohatý večerní život i luxusní obchody a restaurace mu přinesly přídomky jako „druhá Praha“ nebo „český Aspen“. A skutečností je, že progresivně se rozvíjející městečko působí celkově velmi dobrým dojmem, nemusí se stydět ani v porovnání s lyžařskými centry alpských velmocí. A to logicky oproti Alpám nabízí výrazně snadnější dostupnost a „domácí“ prostředí.

Občasná přelidněnost daní za atraktivitu střediska

Špindl limituje stále nikterak závratný celkový počet kilometrů sjezdovek, a to zejména v poměru k lůžkové kapacitě města a přepravní kapacitě lanovek – po nemalou část sezóny je tu zkrátka příliš mnoho lyžařů na aktuální plochu sjezdovek a stále přetrvává problém s frontami u některých lanovek, především v hlavní sezóně. Než bude dokončeno toužebně očekávané propojení hlavních skiareálů, zůstane klíčovým negativem nepropojenost hlavních skiareálů „na lyžích“, ale pouze skibusem. Celkově existuje ještě velký prostor pro zlepšování přepravních služeb, za vše hovoří údaj o pouhých 6 sedačkových lanovkách oproti 11 vlekům.

Kvůli vysokému zájmu návštěvníků z ČR i ze zahraničí panuje ve Špindlerově Mlýně značně vysoká cenová hladina nejen oproti ostatním areálům v ČR, ale často i oproti mnohým alpským střediskům.

Při sněžení bývá často bez sněhových řetězů problematičtější dostupnost některých ubytovacích kapacit.

Typy skipasů:

GOPASS Špindlerův Mlýn

platí pro všechny skiareály a samostatné vleky ve Špindlerově Mlýně

Mísečky, Labská, Davidovy boudy, Harmony, Horal a Stoh

regionální skipasy platící jen v jednotlivých dílčích skiareálech

Místní vzdálenosti:

Špindlerův Mlýn

Vrchlabí: 16 km

Jičín: 50 km

Trutnov: 52 km

dálnice / Mladá Boleslav: 85 km

dálnice / Poděbrady: 90 km

Místní skibus:

2 skibusové linky zdarma (Bedřichov – Hromovka – Lomnice – Svatý Petr – Medvědín a Labská – Hromovka – Medvědín – Svatý Petr – Stoh); skibusová linka ze Špindlerova Mlýna na Špindlerovu boudu za poplatek

Doporučené trasy:

Praha, Mladá Boleslav nebo Poděbrady, Jičín, Nová Paka, Studenec

Bratislava, Brno, Hradec Králové, Hořice

a dále

Vrchlabí, Špindlerův Mlýn

×

Abychom Vám mohli spravovat Vaše oblíbené zájezdy je nutné se registrovat a nebo přihlásit

Nebo se můžete zaregistrovat Zapomněli jste přihlašovací údaje?
×

Abychom Vám mohli spravovat Vaše oblíbené zájezdy je nutné se registrovat a nebo přihlásit

Nebo se můžete zaregistrovat Zapomněli jste přihlašovací údaje?