Rozsáhlá lyžařská oblast Skirama Dolomiti (dříve oficiálně nazývaná Skirama Dolomiti Adamello Brenta a námi o pár let dříve označovaná zaběhlým a v podvědomí českých lyžařů ustáleným, přesto však mírně zavádějícím názvem Val di Sole) se rozkládá „napříč“ Brennerské dálnice, od které se táhne téměř 100 km západním směrem až na pomezí italských regionů Trentino a Lombardie. Ve východní části téměř sousedí s další obří lyžařskou oblastí Dolomiti Superski, v části střední je tvořena jedinečnými Dolomiti di Brenta s až neuvěřitelně vykreslenými skalními vrcholky a dále na západě končí vysokými alpskými štíty Adamella a Ortleských Alp. Rok od roku se tato oblast těší stále většímu zájmu lyžařů z celého světa, což je zákonitým následkem jak široké propagace, tak i neustálé modernizace přepravních zařízení a zkvalitňování veškerého lyžařského servisu.
Skirama Dolomiti jako oblast je tvořena 8 samostatnými skiareály, když v jejich nabídce jsou jak skipasy s platností místní, tak i skipasy různě kombinované a celoplošné. Lyžařská paleta je zde nadmíru pestrá, od areálů světových parametrů, přes nejoblíbenější italský „střed“ až po menší lyžařská střediska spíše rodinného charakteru.
V centru celé oblasti leží bez nejmenších pochyb nejznámější místní skiareál Madonna di Campiglio, středisko nejen té nejvyšší prestiže, ale i lyžařská oblast překrásných a různorodých terénů. Navíc díky předloňskému kabinovému spojení se sousedem v údolí Val Rendena, resortem Pinzolo, zde vznikl ojedinělý lyžařský „megaareál“, čítající spolu s již dříve propojenou Marillevou / Folgaridou na 140 km sjezdovek! Ty si navíc lze nyní užít bez limitu díky nově vytvořenému skipasu Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta Val di Sole Val Rendena.
Mezi českými lyžaři jsou ale asi nejznámější, zcela jistě však nejnavštěvovanější, střediska Tonale / Ponte di Legno a Marilleva / Folgarida. V Tonale láká především ledovec Presena s luxusní „černou“ padající do Tonale, široký a sluncem téměř stále zalitý jižní svah, v nedávných letech výrazně rozšířený areál v Ponte di Legnu a v neposlední řadě i abnormálně příznivé sněhové podmínky. Marilleva / Folgarida naopak těží zejména ze své propojenosti s „Madonnou“, když především s kombinovanými skipasy se tak stává za rozumné peníze absolutní lyžařskou bombou. Nespornou výhodou Marillevy jsou i široké možnosti ubytování „na svahu“ doplněné navíc téměř nevyčerpatelnou lůžkovou kapacitou v údolí. Do popředí zájmu se ale již před několika lety právem dostal i skiareál Paganella, který se stal, a to samozřejmě i z hlediska kvality a šíře své nabídky, pádnou konkurencí středisek výše zmíněných. Již samostatnou kapitolou a bezkonkurenčně největším překvapením posledních sezón je ale stále Monte Bondone, středisko, které si, nejenom díky výhodným cenám, dokázalo v povědomí široké české lyžařské veřejnosti v rekordním čase vybudovat pozici tak neochvějně pevnou, jakou nemá snad žádné jiné. Bondone se navíc pustilo i pro sezónu 2013/2014 do zásadních investic do lanovek i sjezdovek. Náš tip na nejrychleji rostoucí středisko opět potvrdila Folgaria / Lavarone, snad ze všech úhlů pohledu další ideální volba zejména pro rodinnou rekreaci, zde navíc včetně nadmíru vstřícné cenové politiky u dětských skipasů. Opomenout však rozhodně nesmíme ani menší areál Pejo, sahající po nedávné vertikální expanzi až téměř k 3.000 metrům nad mořem, ideální „levný“ výchozí bod pro lyžařské poznávání celé oblasti. A na atraktivitě získalo i našimi lyžaři dlouho opomíjené Pinzolo, ekonomicky výrazně příznivější alternativa Madonny di Campiglio, s níž je nyní pohodlně propojeno. Shrnuto podtrženo nabídka „Skiramy“ je letos opět více než pestrá, o čemž se ostatně můžete podrobněji přesvědčit na stránkách následujících.
jsou uvedeny vždy na úvodní stránce každého střediska; vzdálenosti z Prahy jsou uváděny pro nejkratší trasu přes Rozvadov, trasa přes České Budějovice je o 15 km delší; kromě poplatku za rakouskou dálniční známku je nutno počítat i se separátně hrazenou rakouskou částí brennerské dálnice (8,50 € jednosměrně) a dálničními poplatky na území Itálie (od 9,10 € do 11,80 € jednosměrně)
Délka sjezdových tratí ve střediscích:
Sjezdové tratě 73 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 750 km |
Nadmořská výška: | 1150 - 1850 m | Brno 785 km |
Sjezdové tratě 85,4 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 755 km |
Nadmořská výška: | 787 - 2504 m | Brno 790 km |
Sjezdové tratě 57 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 750 km |
Nadmořská výška: | 814 - 2179 m | Brno 785 km |
Sjezdové tratě 35 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 720 km |
Nadmořská výška: | 1028 - 2125 m | Brno 755 km |
Sjezdové tratě 18 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 760 km |
Nadmořská výška: | 1182 - 2996 m | Brno 795 km |
Sjezdové tratě 62 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 770 km |
Nadmořská výška: | 1121 - 2992 m | Brno 805 km |
Sjezdové tratě 22 km |
|
|
přepravní zařízení: |
|
Praha 725 km |
Nadmořská výška: | 1184 - 2090 m | Brno 760 km |
Sněhu je v Alpách všude dostatek!
SAPPADA - provoz areálu!
Důležité upozornění: PASSO ROLLE
Důležité upozornění: LIVIGNO, BORMIO, SANTA CATERINA!
Možnosti reklamace a spory
Sněhové zpravodajství